روش هایی برای حفظ سلامت مو + اوزون تراپی مو

حفظ سلامت مو

روش هایی برای حفظ سلامت مو + اوزون تراپی مو

مو یکی از موثرترین مواردی است که روی زیبایی تاثیرمی گذارد به همین دلیل نیز باید به خوبی از آن مراقبت کنید. برای حفظ سلامت مو اقدامات بسیارزیادی انجام می شود که بهتراست درباره آنها اطلاعاتی داشته باشید. بدین ترتیب این اقدامات را به موقع و درست انجام دهید تا بتوانید موهای سالم و شادابی داشته باشید. درادامه به بررسی روش های خانگی و البته آرایشگاهی می پردازیم که می تواند در جهت حفظ سلامت مو به شما کمک کننده باشد. همراه ما باشید.

مهم ترین نکات برای حفظ سلامت مو

بسیاری از کارهایی که ما به صورت روزمره انجام می دهید برخلاف تصور می تواند اثرات منفی را روی سلامت مو داشته باشد. هر آنچه که در این زمینه نیاز دارید را درادامه بررسی می کنیم تا بتوانید حتی در سنین بالا هم موی جذابی داشته باشید.

حفظ سلامت مو

فقط از آب ولرم استفاده کنید

برای دوش گرفتن فقط از آب ولرم استفاده کنید. استفاده از آب جوش سبب بازشدن منافذ پوست و درنهایت از بین رفتن چربی های پوست سر می شود. درنهایت نیز می تواند تاثیرات منفی را روی کوتیکول پوست داشته باشد. آب ولرم به هیچ عنوان تاثیرات بدی روی پوست نمی گذارد به همین دلیل نیز می توانید برای شامپو زدن موها از آب ولرم استفاده کنید و آبکشی نهایی را با آب سرد انجام دهید. همین اقدام ساده تاثیرات فوق العاده ای روی سلامت مو خواهدداشت.

از شامپو و شوینده های فاقد سولفات و پارابن استفاده کنید

سولفات یکی از ترکیبات مضری است که می تواند پوست سر را خشک کند و به موها آسیب بزند. به همین دلیل برای خرید شامپو و یا هر شوینده دیگر توجه کنید که در ترکیبات آن به هیچ عنوان سولفات وجودنداشته باشد. شامپوهای دارای سولفات چربی های طبیعی مو را از بین می برد و بدین ترتیب دیگر موهای با طراوتی نخواهیدداشت.

در مقابل استفاده از شامپوهای فاقد سولفات هم به حفظ سلامت مو کمک می کند و هم رنگ موهایتان را ماندگارتر خواهدکرد.  شاید تصور کنید چنین شامپوهایی به خوبی موهایتان را تمیز نمی کند درحالی که با استفاده از شامپوهای فاقد سولفات هم سلامت و هم درخشش طبیعی موها را حفظ خواهیدکرد.

البته غیر از سولفات بهتراست شامپوی انتخابی شما فاقد پارابن نیز باشد. پارابن نه تنها برای سلامت مو مضر است بلکه می تواند سبب بروز اگزمای پوستی هم شود.

موهای خود را اصولی بشویید

برای اینکه موهای سالمی داشته باشد باید هفته ای یکبار آنها را به خوبی بشویید. البته شستن موها نیز خود اصولی دارد که باید درباره آنها اطلاع داشته باشید.  بهتراست قبل از آغاز پروسه شستشوی مو به خوبی موهایتان را شانه کنید. سپس مقداری شامپو را روی ساقه مو بزنید و هنگام شستشو این شامپو را به ریشه مو ماساژ دهید. البته که نباید بیش ازاندازه نیز از شامپو استفاده کنید زیرا در این صورت شما رطوبت مو را از بین خواهیدبرد.

موهای خیس را شانه نزنید

زمانی که موها خیس هستند، آسیب پذیری بیشتری دارند به همین دلیل نیز به هیچ عنوان نباید آنها را شانه بزنید. البته برای شانه زدن موها زمانی که خشک شدند نیز باید از یک شانه دندانه درشت کمک بگیرید تا آسیبی را به موها وارد نکنید.

از وسایل حرارتی درست استفاده کنید

گرمای بیش از اندازه برخی از وسایل حرارتی سبب آسیب به موهایتان خواهدشد. برای استفاده از سشوار حتما از سرم مو استفاده کنید تا این وسایل حرارتی به موها آسیبی نزند. دقت داشته باشید اگر به خوبی از وسایل مراقبتی پس از حمام استفاده نکنید، مسلما موهایتان خشک خواهدشد و یا دچار موخوره خواهیدشد.

حفظ سلامت مو

با استفاده از روغن مناسب موها را تقویت کنید

برخی از روغن های طبیعی دارای موادمغذی و ویتامین هایی هستند که به حفظ سلامت مو کمک خواهندکرد. ماساژ روغن سبب بهبود گردش خون خواهدشد پس این موضوع را نادیده نگیرید. ازجمله بهترین روغن هایی که می توانید درجهت تقویت مو از آن استفاده کنید، می توان به روغن زیتون، روغن نارگیل، روغن بادام و روغن کرچک اشاره کرد.

از دستگاه بخور استفاده کنید

استفاده از انواع وسایل گرمایشی سبب از بین رفتن رطوبت موها خواهدشد به همین دلیل نیز بهتراست برای حفظ سلامت مو از دستگاه بخور استفاده کنید.  دستگاه بخور می تواند رطوبت از دست رفته مو را به آنها برگرداند.

رژیم غذایی را اصلاح کنید

برای حفظ سلامت مو باید رژیم غذایی خود را اصلاح کنید. موادغذایی که در رژیم شما قرارمی گیرد باید ویتامین و موادمعدنی مناسبی داشته باشد تا بتواند در جهت سلامت مو کمک کننده باشد.  ازجمله ویتامین هایی که به سلامت مو کمک می کند، می توان به ویتامین سی،ویتامین گروه ب، ویتامین A و … اشاره کرد.

با رعایت همین نکات ساده می توانید در جهت حفظ سلامت مو قدم های خوبی بردارید.

اوزون تراپی، در جهت حفظ سلامت مو

یکی دیگر از اقداماتی که می توانید در جهت حفظ سلامت مو انجام دهید، اوزون تراپی است. این دستگاه می تواند اکسیژن را به اوزون تبدیل کند و بدین ترتیب به تقویت ساقه مو کمک خواهدکرد. اوزون تراپی فواید بسیارزیادی دارد که درادامه به بررسی برخی از مهم ترین آنها می پردازیم:

جلوگیری از ریزش مو

ریزش مو به دلایل مختلفی اتفاق می افتد که ازجمله آنها می توان به کمبود موادمغذی، پیری و … اشاره کرد. اوزون تراپی سبب تحریک سلول های مو و درنتیجه ریزش مو می شود. درواقع با اینکار گردش خون بهبود پیدا می کند و البته موادمغذی مناسبی نیز به فولیکول های مو می رسد. پس شما می توانید تمامی دلایل ریزش مو کنترل نشده را از بین ببرید.

افزایش تراکم مو

از دیگر فواید اوزون تراپی مو، افزایش تراکم آنهاست. یعنی اگر موهای کم پشتی دارید، می توانید با اوزون تراپی موها را ترمیم کنید. دقت داشته باشید تغذیه درست موها سبب تقویت فولیکول های مو و درنتیجه افزایش تراکم آنها خواهدشد.

رطوبت رسانی به مو

خانم ها علاقه بسیارزیادی به رنگ مو دارند و اما همین رنگ مو می تواند سبب خشک شدن ساقه مو شود. اوزون تراپی می تواند رطوبت لازم را به مو برساند و بدین ترتیب به حفظ سلامت مو کمک خواهدکرد.

مبارزه با شوره سر

شوره سر یکی از مشکلات شایعی است که اغلب مردم به آن دچار می شوند.  برای جلوگیری از این مشکل می توانید از اوزون تراپی مو کمک بگیرید تا از پوسته پوسته شدن پوست سر جلوگیری کنید.

در این بخش مهم ترین مزایای اوزون تراپی را بیان کردیم . پس می توانید برای حفظ سلامت مو حتما از خدمات اوزون تراپی سالن آرایشگاهی استفاده کنید.