راهنمای خرید دستگاه بخور

راهنمای خرید دستگاه بخور

با خشک و سردشدن هوا بیشتر ما در معرض ابتلا به حساسیت های فصلی و سرماخوردگی قرارمی‌گیریم. از این رو یکی از وسایل کاربردی که در فصل زمستان به کمک شما می‌آید، دستگاه بخور است. امروزه استفاده از دستگاه بخور به خصوص برای مقابله با این ویروس های جدید به شدت پیشنهاد می‌شود. اگر تابه حال موفق به خرید دستگاه بخور باکیفیت برای استفاده در منزل و یا محیط کاری خود نشده‌اید، درادامه مقاله همراه ما باشید. در این مقاله سعی می‌کنیم به تمامی نکات مهمی که برای خرید دستگاه بخور نیاز دارید، بپردازیم.

دستگاه بخور چیست و استفاده از آن چه فوایدی دارد؟

دستگاه بخور یکی از انواع دستگاه هایی است که می‌تواند به راحتی آب  و یا هر مایع دیگری را به بخار تبدیل کند. با استفاده از این دستگاه می‌توانید به راحتی هوای خشک اطراف را مرطوب کرده و از حساسیت های فصلی جلوگیری کنید. استفاده از دستگاه بخور بیشتر برای مناطقی که آب و هوای خشکی دارند، توصیه می‌شود. ازجمله فواید استفاده از دستگاه بخور می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • استفاده از این دستگاه از خشکی چشم و پوست تاحدبسیارزیادی جلوگیری می‌کند.
  • استفاده از دستگاه بخور می‌تواند کیفیت برخی از وسایل منزل شما نظیر پارکت، مبلمان چوبی و .. را افزایش دهد.
  • می‌توانید برای بهبود سرفه های خشک بیماران کرونایی نیز از آن استفاده کرد.
  • شاید تعجب کنید و اما می‌توانید از این دستگاه برای درمان خروپف نیز استفاده کنید.

راهنمای خرید دستگاه بخور

کمبود رطوبت موجود در هوا می‌تواند مشکلاتی را برای سلامتی شما ایجادکند، از این رو نیز خرید دستگاه بخور اهمیت می‌یابد. برای خرید بهترین دستگاه بخور لازم است نکات بسیارزیادی را درنظرداشته باشید که درادامه به آنها می‌پردازیم.

خرید دستگاه بخور

انتخاب نوع دستگاه بخور

از مهم ترین نکاتی که باید برای خرید دستگاه بخور درنظرداشته باشید، انتخاب نوع این دستگاه است. به صورت کلی سه نوع دستگاه بخور داریم که درادامه آنها را به شما معرفی می‌کنیم.

دستگاه بخور سرد

این مدل از دستگاه بخور از سیستم گرمایشی برای تولید بخارآب استفاده نمی‌کند، از این رو نیز نسبت به سایر مدل ها مصرف برق کمتری دارد. بخورسرد مخصوص فصل تابستان است که از آفتاب سوختگی بدن جلوگیری می‌کند.

دستگاه بخور گرم

این مدل از دستگاه بخور خود دارای یک سیستم گرمایشی مجزاست و می‌تواند به راحتی آب داخل مخزن را به بخارآب تبدیل کند. درنهایت نیز این بخار توسط فن به کاررفته در دستگاه به سمت بیرون پخش می‌شود. دقت داشته باشید شما می‌توانید  در مخزن این دستگاه انواع گیاهان دارویی را ریخته و با کمک آنها هوای اطراف را ضدعفونی کنید. دستگاه بخورگرم انتخاب بسیارخوبی برای فصل زمستان است و حتی می‌تواند در گرم کردن محیط نیز موثر واقع شود.

دستگاه بخور سرد وگرم

اگر به دنبال خرید دستگاه بخور هستید که بتوانید از آن در تمامی فصول سال استفاده کنید، می‌توانید این دستگاه مشترک را خریداری کنید. دستگاه بخور سرد و گرم به صورت دومنظوره طراحی شده است و می‌توانید در فصل تابستان و زمستان از آنها استفاده کنید.

شما می‌توانید بسته به نیاز خود هریک از دستگاه های یادشده را انتخاب کرده و خریداری کنید.

خرید تجهیزات آرایشگاهی

اندازه دستگاه

برای انتخاب و خرید دستگاه بخور باید اندازه این دستگاه را به دقت درنظربگیرید. اندازه این دستگاه را می‌بایست براساس مساحت فضای موردنظر خود انتخاب کنید. برای مثال برای محیط های کوچک همان مدل های رومیزی و شارژی نیز کفایت می‌کند.

میزان بخارخروجی

امروزه در بسیاری از مدل های دستگاه بخور می‌توانید میزان بخارخروجی را با کمک چنداهرم و به راحتی تنظیم کنید. حتی در برخی از مدل ها نیز می‌توانید میزان خروج بخار را روی حالت اتوماتیک قراردهید.

میزان تولید صدا

معمولا میزان صدایی که  دستگاه بخور گرم تولید می‌کند نسبت به سایر دستگاه ها بیشتر است. با این وجود در هنگام خرید بهتراست به میزان صدای تولیدی این دستگاه توجه کنید تا بتوانید بهترین آنها را انتخاب کنید. البته پیشنهاد می‌کنیم اگر با سروصدای این دستگاه ها مشکل دارید، دستگاه بخور سرد را خریداری کنید.

خرید دستگاه بخور

خدمات پس از فروش

امروزه برندهای بسیارزیادی در زمینه تولید این محصول فعالیت دارند که بهتراست به دنبال انتخاب گزینه هایی باشید که بیشترین میزان گارانتی را دارد. بدین ترتیب درصورت بروز هرگونه مشکل در این محصول می‌توانید به راحتی و بدون پرداخت هیچ هزینه ای آن را تعمیر کنید.

حمل آسان

از دیگر ویژگی هایی که باید برای خرید دستگاه بخور درنظرداشته باشید، حمل آسان این محصول است. دقت داشته باشید دستگاه های بخور حجم بسیارکمی دارند از این رو نیز می‌توانید به راحتی آن را همه جا همراه خود داشته باشید. با این وجود لازم است بدانید که شما باید این دستگاه را از آب پرکنید، پس اهمیت دارد که هنگام پرشدن نیز حمل راحتی داشته باشد.

زیبایی ظاهری

امروزه مدل های بسیارمتنوعی از دستگاه بخور در بازار وجوددارد که زیبایی ظاهری آنها نیز از هم متفاوت است. شما می‌توانید بسته به سلیقه خود هریک از مدل های جذاب آن را انتخاب و خریداری کنید.

مجهز به زمان سنج

بهتراست به دنبال خرید دستگاه بخور باشید که مجهز به زمان سنج باشد. با استفاده از این دستگاه دیگر نیازی نیست آن را برای تمام طول مدت شبانه روز روشن نگه دارید، بلکه می‌توانید به راحتی آن را روی یک زمان خاص تنظیم کنید. بدین ترتیب حتی اگر بیرون از منزل باشید این دستگاه روشن شده و رطوبت لازم را درون محیط ایجاد می‌کند.

سیستم یادآور تعمیر و نگهداری

اگر می‌خواهید دستگاه شما طول عمر بالاتری داشته باشد، به دنبال خرید مدل هایی باشید که سیستم یادآور برای تعمیر و نگهداری دارند. این نوع سیستم ها در زمان خاصی به شما اعلام می‌کند که باید فیلترهای دستگاه را تعویض کنید. بدین ترتیب بازدهی دستگاه و دوام آن بالاتر خواهدرفت.

سیستم خاموش شدن خودکار

مسلما زمانی که سطح آب درون مخزن دستگاه بخور از یک میزان خاصی کمتر شود، باید آن را خاموش کرد. حال اگر فراموش کار هستید و مشغله زیادی دارید، به دنبال خرید مدل هایی باشید که به صورت خودکار در صورت تمام شدن آب مخزن خاموش شوند.

در این بخش سعی کردیم هر آنچه برای خرید دستگاه بخور نیاز دارید را بررسی کنیم. اگر به دنبال خرید دستگاه بخور باکیفیت هستید، پیشنهاد می‌کنیم حتما از مدل های موجود در سایت ما دیدن کنید تا بهترین انتخاب را داشته باشید.