بخور سرد یا گرم؟ کدام یک کاربردی تر است؟

بخور سرد یا گرم

بخور سرد یا گرم؟ کدام یک کاربردی تر است؟

روزانه پوست در معرض آلودگی های فراوانی است به همین دلیل نیز نیاز به مراقبت و توجه ویژه دارد. بخوردادن صورت یکی از راه هایی است که شما می توانید با کمک آن برای رفع آلودگی های احتمالی اقدام کنید. استفاده از دستگاه بخور سرد یا گرم هر یک مزایای خاص خود را برای پوست شما دارد که در این مطلب سعی می کنیم بیشتر به آنها بپردازیم. همراه ما باشید.

دستگاه بخور سرد

دستگاه بخور سرد بخار خنک در هوا تولید کرده و بدین صورت می تواند رطوبت محیط اطراف را تامین کند. تکنولوژی های به کاررفته در این دستگاه از دو نوع تبخیری و اولتراسونیک می باشد که هر یک کارکرد متفاوتی دارند. اگر به دنبال خرید یک دستگاه بخور ایمن برای کودک و نوزاد هستید، این مدل بهترین انتخاب برای شما خواهدبود زیرا خطر سوختگی در آن وجودندارد.

دقت داشته باشید استفاده از بخور سرد سبب افزایش دما نمی شود به همین دلیل نیز شما می توانید از آن برای تمامی فصول سال استفاده کنید. البته این را هم بدانید که در ساختار این دستگاه از نوعی فن استفاده شده است به همین دلیل نیز ایجاد سروصدا خواهدکرد.

اگر می خواهید دستگاه بخور سرد را خریداری کرده و از آن استفاده کنید باید روش نگهداری از آن را نیز به خوبی بدانید. نگهداری از این دستگاه به صورتی است که شما باید روزی یکبار مخزن آب را عوض کنید بدین ترتیب از رشد باکتری ، میکروب و قارچ جلوگیری خواهیدکرد. بهتراست هفته ای دو بار نیز به کلی دستگاه را با مواد شوینده مناسب بشویید و سپس آن را خشک کرده برای استفاده دوباره آماده کنید.

استفاده از دستگاه بخور سرد چه مزایایی دارد؟

بخور سرد یا گرم

استفاده از دستگاه بخورسرد دارای مزایایی است که بهتراست برای خرید از آنها اطلاع داشته باشید. این مزایا عبارتنداز:

  • شما می توانید با کمک این دستگاه به راحتی فضا را مرطوب نگه دارید.
  • در فصل زمستان می توانید با کمک بخور سرد هوا را سردتر کنید.
  • برای استفاده از کودکان کاملا بی خطر است و شما می توانید برای کوتاه شدن دوره سرماخوردگی کودک از ن کمک بگیرید.
  • مصرف انرژی این دستگاه پایین است به ههمین دلیل نیز می توانید با خیال راحت آن را خریداری کنید.

معایب دستگاه بخور سرد

دستگاه بخور سرد در کنار مزایای آن معایبی نیز دارد که بهتراست قبل از استفاده درباره آن اطلاعات داشته باشید:

  • این دستگاه سروصدای خاصی را در محیط ایجاد می کند که می تواند آرامشتان را به هم بریزد.
  • دستگاه بخور سرد یکی محیط برای رشد باکتری را ایجاد می کند به همین دلیل نیز باید به صورت دوره ای و مرتب تمیز شود.

دستگاه بخور گرم

بخور سرد یا گرم

برای اینکه بتوانید بین بخور سرد یا گرم یکی را انتخاب کرده و دستگاه مربوط به ان را خریداری کنید، لازم است تا اطلاعات کاملی را درباره هریک از آنها داشته باشید. در بخش قبلی درباره بخور سرد صحبت کردیم اما باید درباره بخور گرم نیز اطلاعاتی داشته باشید. در ساختار دستگاه بخورگرم از یک المنت استفاده می شود که به گرم شدن آب و ایجاد بخار کمک می کند.  دقت داشته باشید برای استفاده از این دستگاه باید آن را از دسترس کودکان دور نگه دارید تا از دردسرهای احتمالی جلوگیری کنید.

با استفاده از این دستگاه می توانید به کاهش باکتری و آلودگی های محیط کمک کنید. در ساختار این دستگاه از فن استفاده نمی شود به همین دلیل نیز نسبت به نمونه های قبلی سروصدایی ندارد. پس اگر بخواهیم بین بخور سرد یا گرم از نظر میزان تولید صدا مقایسه ای داشته باشیم باید بگوییم با استفاده از بخور سرد آرامش محیط را به هم خواهیدریخت.

مزایا دستگاه بخور گرم

  • با استفاده از این دستگاه می توانید میزان باکتری و میکروب های محیط را به حداقل برسانید.
  • سروصدای کمی دارد به همین دلیل نیز می توانید با خیال راحت و در نهایت آرامش از آن استفاده کنید.
  • استفاده از این دستگاه در محیط سبب افزایش دما خواهدشد به همین دلیل نیز برای استفاده در فصل زمستان گزینه مناسبی است.

معایب دستگاه بخور گرم

برای اینکه بتوانید بین انتخاب بخور سرد یا گرم یک گزینه را انتخاب کنید، باید معایب این دستگاه را نیز بدانید. معایب دستگاه بخور گرم عبارتند از :

  • از لحاظ ایمنی برای کودک این دستگاه می تواند خطرآفرین باشد.
  • این دستگاه انرژی بیشتری را نسبت به دستگاه بخور گرم مصرف می کند.

با توجه به معایب و مزایایی که از این دستگاه بیان شد، شما می توانید بین بخور سرد و یا گرم بهترین گزینه را انتخاب کرده و از آن استفاده کنید.

بخور سرد و گرم چه تفاوتی با هم دارند؟

دستگاه بخور سرد یا گرم به مرطوب شدن هوای اطراف کمک می کند و البته در درمان خشکی نیز موثر است. تنها تفاوت این دستگاه در نحوه واردکردن رطوبت به محط اطراف است. درادامه نیز به بررسی همین تفاوت ها می پردازیم:

  • دستگاه بخور گرم با گرم کردن آب، بخار حاصل را وارد هوای اطراف می کند. تکنولوژی گرمایشی به کاررفته در این دستگاه متفاوت است.
  • دستگاه بخور سرد، قطرات ریز سرد را وارد هوای اطراف می کند. برخی از انواع این دستگاه ها برای تولید قطرات کوچک از فن استفاده می کنند و اما در طراحی برخی دیگر از تکنولوژی اولتراسونیک استفاده می شود.

برای اینکه بتوانید بین بخور سرد یا گرم یکی را انتخاب کنید، ابتدا لازم است هدف خود را از خرید این دستگاه معین کنید. دقت داشته باشید اگر خشکی پوست دارید، می توانید از هردوی این دستگاه کمک بگیرید. اگر هدف ویژه تری را دنبال می کنید، بهتراست به دقت ویژگی های هریک از این موارد را بررسی کرده و طبق نیاز خود هریک را خریداری کنید.

ما در سایت سالن ما مدل های متنوعی از دستگاه بخور را به شما عرضه می کنیم. پس بهتراست ابتدا نیازهایتان را درنظربگیرید و سپس برهمین اساس به دنبال انتخاب یک دستگاه بخور مناسب باشید. محصولات سایت ما متنوع است و شما می توانید به راحتی دستگاه موردنظرتان را از میان آنها بیابید. اگر نیاز به کسب اطلاعات بیشتری در این حوزه دارید نیز می توانید از طریق کارشناسان سایت ما اقدام کرده و پاسخ تمامی سوالات خود را به دست آورید.