معرفی انواع صندلی اداری ارگونومیک

انواع صندلی اداری ارگونومیک

معرفی انواع صندلی اداری ارگونومیک

مبلمان اداری ازجمله تجهیزات پرکاربرد برای دکوراسیون اداری است که آیتم های بسیارزیادی را شامل می‌شود. از مهم ترین اجزای مبلمان اداری می‌توان به صندلی اداری اشاره کرد که خود تنوع بسیارزیادی دارد. شما برای تکمیل کردن دکوراسیون اداری نیاز به صندلی های متنوعی در بخش های مختلف دارید که در ادامه بیشتر درباره آن صحبت می‌کنیم. دراین مقاله به معرفی انواع صندلی اداری ارگونومیک می‌پردازیم تا بتوانید انتخاب های درستی برای دکوراسیون خود داشته باشید.

انواع صندلی اداری ارگونومیک

معرفی انواع صندلی اداری ارگونومیک

بسته به نوع خدماتی که در هر شرکت و برند ارائه می‌شود، لازم است صندلی های متنوعی برای هر کارمند نیز خریداری شود. استفاده از انواع صندلی اداری ارگونومیک برای کارمندان سبب می‌شود تا آنها بتوانند در نهایت راحتی کار خود را انجام داده و بازدهی مناسبی داشته باشند. درادامه انواع صندلی اداری ارگونومیک را به شما معرفی می‌کنیم.

صندلی مدیریتی

یکی از انواع صندلی اداری ارگونومیک، صندلی مدیریتی نام دارد که بزرگتر از سایر صندلی اداری است. فضایی که برای این نوع صندلی باید درنظربگیرید به نسبت سایر صندلی ها بیشتر است. از این رو بهتراست فضای بزرگتری از شرکت خود را برای اتاق مدیریت درنظربگیرید تا انتخاب های بهتری را برای دکوراسیون آن داشته باشید.

ظاهر صندلی مدیریتی بسیارشیک و زیباست و در ساخت آن از متریال متفاوتی نظیر چرم، چرم مصنوعی، کتان و … استفاده می‌شود. صندلی مدیریتی قیمت بالایی دارند از این رو باید برای خرید آن ها نهایت دقت و توجه خود را به کارگیرید.

صندلی کارشناسی یا کارمندی

این نوع از صندلی مخصوص کارکنان اداری شرکت هاست که نسبت به وزن و ابعاد از صندلی های مدیریتی کوچکتر است. طراحی صندلی کارمندی به صورتی است که فرد می‌تواند تا حدود 5تا 10ساعت به صورت مداوم از آن استفاده کند. البته دقت داشته باشید برای اینکه بازدهی کارمندان خود را بالاتر ببرید باید انواع صندلی اداری ارگونومیک کارشناسی را خریداری کنید.

انواع صندلی اداری ارگونومیک

صندلی کامپیوتر

صندلی کامپیوتر از دیگر انواع صندلی اداری ارگونومیک است که باید در کنار میزکامپیوتر استفاده شود. این نوع صندلی به صورتی طراحی شده است که فرد می‌تواند ساعت ها روی آن بنشیند و به کارهای روزمره خود بپردازد. صندلی کامپیوتر پنج پایه دارد که به خوبی می‌تواند در محیط کار جابه جا شود.

صندلی 24ساعته

اگر جز آن دسته افرادی هستید که ساعت های بسیارزیادی از روز را در محل کار خود سپری می‌کنید، بهترین انتخاب برای شما صندلی 24ساعته اداری می‌باشد. طراحی این نوع صندلی ها به صورتی است که در ساخت آن از فوم با دوام بالا استفاده شده است  از این رو نیز طراحی ارگونومیکی دارد و جز دسته بندی انواع صندلی اداری ارگونومیک قرارمی‌گیرد. پشتی و کفی این نوع صندلی بسیارضخیم است از این رو به خوبی می‌تواند نیاز کارکنان را برآورده کند.

این مدل از صندلی انتخاب خوبی برای آن دسته از افرادی است که هنگام نشستن فشارزیادی به ستون فقرات آنها وارد می‌شود. طراحی صندلی 24ساعته به صورتی است که گردش خون را در بدن شما بالاتر می‌برد و بدین ترتیب از فیزیک بدنی شما محافظت می‌کند.

صندلی گیمینگ

یکی از انواع صندلی اداری ارگونومیک، صندلی گیمینگ است که از لوکس ترین صندلی های اداری محسوب می‌شود. این صندلی مخصوص آن دسته از افرادی است که مدت زمان بسیارزیادی مشغول بازی سازی هستند. البته لازم است بدانید فروش این نوع صندلی نسبت به سایر مدل های یادشده بسیارکمتر است و تنها قشرخاصی برای خرید آن اقدام می‌کنند.

برای خرید این صندلی باید شرایط جسمی و فیزیکی خود را به دقت بررسی کرده و درنهایت برای خرید آن تصمیم بگیرید.

صندلی کنفرانس

مسلما هر شرکت و یا برندی نیاز به سالن کنفرانس و یا اتاق سیمنار دارد که باید برای آن نوعی صندلی نیز تهیه کرد.  صندلی کنفرانس شبیه به صندلی های کارشناسی است اما با این تفاوت که پایه های چرخداری ندارد. طراحی این صندلی اداری به صورتی است که بتوانید به راحتی به تمامی اعضای سمینار اشراف داشته باشید.

صندلی انتظار و یا  پذیرش مهمان

همانطور که از نام این نوع صندلی اداری پیداست، برای مراجعه کنندگان و مشتریان مورد استفاده قرارمی‌گیرد. از این رو در مکان های بسیارزیادی نظیر سازمان،دانشگاه، ایستگاه اتوبوس، کتابخانه، سالن مطالعه و … استفاده می‌شود. صندلی انتظار به صورت ثابت طراحی می‌شوند و مشتری که می‌خواهد در شرکت شما منتظربماند روی این صندلی می‌نشیند. شما می‌توانید صندلی انتظار را به صورت تک و یا سری خریداری کنید.

صندلی پذیرش

صندلی پذیرش از دیگر انواع صندلی اداری ارگونومیک است که با عنوان صندلی مهمان نیز شناخته می‌شود. پایه های این نوع صندلی معمولا به صورت چهارپایه و یا سورتمه ای طراحی می‌شود که آن را از دیگر مدل های موجود در بازار متمایز می‌کند. در ساخت این نوع صندلی از چوب و پلاستیک استفاده می‌شود که می‌توانید آنها را در رنگ های متنوعی خریداری کنید.

صندلی مش

در ساخت صندلی مش از پارچه های خالص استفاده می‌شود که به خوبی هوا را در نشمین صندلی به گردش درمی آورد. همین نیز سبب می شود تا کاربر هنگام استفاده از آن عرق نکند و به خوبی بتواند کارهای روزمره خود را نیز انجام دهد. صندلی مش را می‌توان به عنوان یکی از انواع صندلی اداری ارگونومیک هنگام نشستن پشت کامپیوتر نیز استفاده کرد.

صندلی کار

یکی دیگراز انواع صندلی اداری ارگونومیک، صندلی کار است که بیشتر برای محیط هایی نظیر کارخانه و یا کارگاه مورداستفاده قرارمی‌گیرد. مقاومت این مدل از صندلی نسبت به سایرین بیشتر است از این رو نیز برای استفاده در محیط هایی نظیر کارگاه پیشنهاد می‌شود. طراحی صندلی کار بیشتر برای مکان های تنگ است و جای حرکت کافی را به پاها می‌دهد.

پیش نویس

صندلی پیش نویس از انواع صندلی اداری ارگونومیک است که به راحتی می توان ارتفاع آن را تنظیم کرد. این نوع صندلی ها برای میزپیش نویس طراحی می‌شوند و در بخش زیرین آن ها نیز حلقه ای برای قراردادن پا وجودددارد که هنگام استفاده از آن کار کاربر را راحت تر می‌کند.

صندلی اداری از مهم ترین آیتم های تجهیزات اداری است که کارکنان و ارباب رجوع دائما با آن درارتباط اند. از این رو نیز قبل از خرید آنها باید اطلاعات کافی داشته باشید تا بتوانید یک انتخاب درست را رقم بزنید. در این بخش سعی کردیم انواع صندلی اداری ارگونومیک را به شما معرفی کرده و ویژگی های هر یک را موردبررسی قراردادیم. تا بتوانید براساس نیاز خود در شرکت برای خرید هریک تصمیم بگیرید.