استفاده از دستگاه بخور صورت چه مزایایی برای پوست دارد؟

فواید دستگاه بخور

استفاده از دستگاه بخور صورت چه مزایایی برای پوست دارد؟

پوست یکی از مهم ترین و اصلی ترین بخش های بدن ماست که حفظ سلامت آن اهمیت بسیارزیادی دارد. به همین دلیل نیز لازم است یک سری اقدامات را در جهت حفظ سلامت پوست انجام دهید تا بتوانید در سنین بالا نیز یک پوست سالم و شاداب داشته باشید. بخور گرم و سرد هریک دارای فواید خاصی هستند که شما می توانید با کمک آنها قدم های خوبی را در جهت حفظ سلامت پوست بردارید. اگر می خواهید اطلاعات بیشتری را درباره فواید بخور صورت داشته باشید، درادامه مطلب همراه ما باشید.

با فواید بخور صورت بیشتر آشنا شوید

بخور صورت فواید بسیارزیادی را برای پوست دارد به همین دلیل نیز بهتراست به صورت روتین انجام می شود.برخی از مهم ترین فواید آن را در ادامه مرور می کنیم:

فواید بخور صورت

آرامش بخش

استرس و اضطراب یکی از مهم ترین مواردی است که به صورت مستقیم روی پوست شما تاثیر می گذارد. زمانی که از بخار آب گرم برای بخور صورت استفاده می شود، فرد احساس آرامش بیشتری می کند. بدین ترتیب می توانید پوست شفاف و زیبایی داشته باشید.

پاکسازی صورت

از دیگر فواید بخور صورت، پاکسازی پوست است. در زمان بخور صورت منافذ به خوبی باز می شوند و همین نیز باعث می شود تا آلودگی های پوست برطرف شوند.

کاهش جوش و آکنه پوستی

از دیگر فواید بخور صورت می توان به ازبین بردن آکنه های پوستی اشاره کرد. زمانی که شما از بخور صورت استفاده می کنید، منافذ پوست باز می شود و درنهایت نیز تمامی آلودگی ها از روی پوست برطرف می شوند. با همین کار ساده شما می توانید جوش و آکنه پوستی را به حداقل برسانید.

خاصیت آبرسان

یکی از مهم ترین دلایل چین و چروک های پوستی ، کمبود رطوبت است. شما می توانید با کمک بخور صورت به خوبی پوست خود را آبرسانی کنید بدین ترتیب نیز یک پوست سالم و شفاف خواهیدداشت.

افزایش گردش خون

زمانی که شما از بخور گرم برای پوست خود استفاده می کنید، درواقع رگ های خونی گشاد می شوند. همین نیز باعث می شود تا گردش خون در پوست افزایش یابد و اکسیژن لازم نیز به پوست شما برسد. پس پوستی شاداب و درخشان خواهیدداشت.

از بین رفتن جوش سرسیاه

یکی از مهم ترین مواردی که زیبایی پوست شما را از بین می برد، جوش های سرسیاه پوستی هستند. جوش سرسیاه معمولا در اثر تجمع چربی زیر پوست ایجاد می شوند که شما می توانید با کمک بخور این میزان چربی را به راحتی کنترل کنید.

جذب بهتر محصولات مراقبتی از پوست

بخور صورت تمامی آلودگی های پوستی را از بین می برد. به همین دلیل نیز پوست شما قابلیت نفوذپذیری بالاتری پیدا می کند و البته زمانی که از محصولات مراقبتی استفاده می کنید، بهتر جذب پوست شما خواهندشد.

تمامی مواردی که در بالا بیان شد از فواید بخور صورت هستند. دقت داشته باشید بخور صورت یک روش در دسترس برای حفظ سلامت پوست است به همین دلیل نیز به هیچ عنوان آن را نادیده نگیرید. شما می توانید برای بخوردادن از مایعات متفاوتی استفاده کنید اما بدانید اگر پوست حساسی دارید بهتراست از همان آب ساده استفاده کنید.

آیا بخور صورت عوارضی را نیز به دنبال دارد؟

فواید بخور صورت

در بخش قبلی درباره فواید بخور صورت صحبت کردیم اما باید بدانید که بخور صورت عوارضی را نیز برای شما به دنبال دارد. از بدترین عوارضی که بخور صورت می تواند داشته باشد، سوختگی پوست است. دقت داشته باشید اگر بخور صورت را به شکل اصولی انجام ندهید دچار سوختگی خواهیدشد و بد نیست بدانید که سوختگی با بخار آب حتی از سوختگی با آب نیز بدتراست و عوارض بیشتری دارد.

بهتراست درباره بخور صورت از پزشک مشورت بگیرید زیرا این اقدام برای هر پوستی مناسب نیست و می تواند مشکلاتی را در پی داشته باشد.

معرفی انواع روش های بخور صورت

بخور صورت به دو شکل گرم و سرد انجام می شود که هریک روش های متعددی دارد. بخور گرم را شما می توانید به راحتی در منزل انجام دهید اما برای بخور سرد بهتراست یک دستگاه مناسب خریداری کنید. در ادامه به بررسی انواع روش های بخور صورت می پردازیم:

بخور گرم با آب جوش

بخور با کمک بخار آب یکی از بهترین روش های بخور صورت است که همیشه هم در دسترس شماست.  شما می توانید در این روش آب را داخل یک ظرف ریخته و منتظر شوید که به خوبی گرم شود. سپس یک حوله روی سر خود بیندازید و پوست را به این بخار ملایم نزدیک کنید. دقت داشته باشید به هیچ عنوان نباید خیلی صورت شما به این ظرف نزدیک شود زیرا ممکن است دچار سوختگی شوید. شما می توانید داخل آب جوش عصاره های دیگری را نیز نظیر بابونه استفاده کنید. حتی می توانید برای لطیف ترشدن پوست خود از بخور شیر کمک بگیرید.

بخور گرم با حوله

شما می توانید برای استفاده از فواید بخور صورت، از یک حوله نیز کمک بگیرید. برای این امر لازم است ابتدا یک حوله را درون آب جوش قراردهید و سپس آب آن را به خوبی بگیرید.  سپس این حوله را به مدت ده دقیقه روی پوست خود قراردهید. سپس پوست را به خوبی بشویید. دقت داشته باشید در بخور گرم منافذ پوست بازشده و تمامی آلودگی ها از آن خارج می شود. به همین دلیل نیز پس از بخور گرم بهتراست پوست خود را با آب سرد بشویید تا منافذ بسته شده و از ورود آلودگی های احتمالی جلوگیری شود.

استفاده از دستگاه برقی

امروزه انواع دستگاه بخور گرم و سرد در بازار عرضه می شود که شما می توانید برای راحت ترشدن کارهایتان از این دستگاه استفاده کنید. استفاده از این دستگاه راحت است و شما برای بخور گرم نیز نیاز به جوشاندن آب ندارید. ما در سالن ما بهترین انواع دستگاه بخور را عرضه می کنیم که شما می توانید به راحتی مدل مدنظرتان را از میان آنها بیابید.

در این بخش به بررسی فواید بخور صورت و روش های انجام آن پرداختیم. اگر به سلامت پوست خود اهمیت می دهید، حتما این روتین ساده و ضروری را انجام دهید. البته که خودتان هم پس از انجام آن نتایج بی نظیر آن را خواهیددید.