نکات مهم که برای پدیکور ناخن باید بدانید

پدیکور ناخن

نکات مهم که برای پدیکور ناخن باید بدانید

پدیکور یکی از روش های زیباسازی ناخن است که شیوه های درمانی و ترمیمی را نیز در بر می گیرد.با کمک پدیکور می توانید از بروز بسیاری از آسیب های احتمالی در پاهایتان جلوگیری کنید. پدیکور می تواند پوست خشک و اضافی کف پا و پوشت اضفی دو ناخن را از بین ببرد. از این رو نیز زیبایی از دست رفته ناخن هایتان به شما برخواهدگشت. درادامه بیشتر درباره مهم ترین نکات برای پدیکور ناخن صحبت خواهیم کرد.

پدیکور ناخن

بررسی مهم ترین نکات برای پدیکورناخن

برای داشتن یک پدیکورخوب تنها نباید از لاک ناخن مات و یا براق خوب استفاده کنید، بلکه باید سعی کنید پاهای سالمی داشته باشید. درواقع باید آبرسانی کاملی را به تمامی بخش های پوست داشته باشید. درادامه مهم ترین نکاتی که برای پدیکورناخن نیاز است را بررسی می کنیم.

از کوتیکول ناخن مراقبت کنید

از مهم ترین مراحلی که در پدیکورناخن وجوددارد، مراقبت از کوتیکول است. درواقع باید این بخش به خوبی مرتب شده و به آن شکل داده شود.برای اینکه برش کوتیکول به خوبی صورت گیرد باید از قبل پاهایتان را در آب به خوبی خیس کنید تا نرم شوند. البته که یک پدیکورکار خوب می داند برای عقب دادن کوتیکول باید از ابزار مناسبی استفاده شود.

درباره شکل دادن به کوتیکول نیز باید بدانید که به هیچ عنوان نباید فشارزیادی را به ناخن و این بخش وارد کنید. باواردکردن فشاراضافی سطح ناخن شما به کلی آسیب خواهددید.از این رو نیز بهتراست به عنوان یک پدیکورکار از بهترین ست ابزار ناخنگیر کمک بگیرید.

با احتیاط ناخن هایتان را بگیرید

پدیکورکار حرفه ای می داند که هنگام گرفتن ناخن باید گوشه های آن را نیز به دقت بگیرید. زیرا این لبه ها ممکن است در پوست قرارگرفته و پاهایتان را دچار آسیب کند. درصورت اینکه لبه های کناری ناخن را رها کنید،گوشت اضافه در اطراف انگشتان شما رشد خواهدکرد. از این رو نیز بهتراست با کمک یک بافر ناخن اطراف و لبه های ناخن را نیز به خوبی صاف کنید.

البته اگر این موضوع را قبلا رعایت نکرده اید و ناخن هایتان به صورت عمیق وارد پوست شده است، به هیچ عنوان برای قطع کردن آنها تلاش نکنید. برای اینکار باید به یک پزشک متخصص مراجعه کنید. اگر خودتان سعی کنید اینکار را انجام دهید، ممکن است سبب بروز عفونت در پاها شود.

پدیکور ناخن

از محصولات مناسب استفاده کنید

از دیگر نکاتی که باید برای پدیکورناخن به آن توجه کنید،استفاده از محصولات مناسب است. درواقع پس از صاف کردن ناخن باید سطح آن را با کمک بیس کوت بپوشانید. بیس کوت باید دارای آبرسان باشد تا در طولانی مدت از خشک شدن ناخن ها جلوگیری کند. سپس لازم است از یک لاک براق استفاده کنید تا موادمغذی به راحتی به تمامی بخش های ناخن برسد.

پس از خشک شدن لاک یک لایه تاپ کوت نیز به آن بیفزایید زیرا اینکار می تواند مقاومت ناخن هایتان را تاحدبسیارزیادی افزایش دهد.

از وسایل یکبارمصرف استفاده کنید

برای انجام پدیکورناخن بهتراست اینکار را با وسایل شخصی و یکبارمصرف انجام دهید. دقت داشته باشید فرقی نمی کند خودتان می خواهید اینکار را انجام دهید و یا می خواهید آن را به یک پدیکورکار حرفه ای بسپارید. ابزاری که برای اینکار مورداستفاده قرارمی گیرد باید کاملا ضدعفونی و از نوع یکبارمصرف باشند.

از لاک پاک کن مناسب استفاده کنید

قبل از شروع پدیکورناخن باید از لاک پاک کن مناسب استفاده کرده و لاک ناخن هایتان را پاک کنید. بهترین لاک پاک کن مدل هایی است که هیچگونه استونی ندارند و تاثیرات منفی را روی استحکام ناخن نمی گذارند.

رطوبت ناخن ها را تامین کنید

برای اینکه ماندگاری لاک ناخن هایتان بیشتر شود، لازم است همیشه ناخن هایتان را مرطوب نگه دارید. رطوبت رسانی به ناخن سبب می شود تا لاک ها بهتر روی ناخن بنشیند. بهتراست برای اینکار پس از حمام که پوست رطوبت خود را از دست می دهد، از روغن کوتیکول استفاده کرده و ترکیبات معدنی را به ناخن برسانید.

شما می توانید با بررسی مواردی که بیان شد، پدیکور ناخن هایتان را در منزل به راحتی انجام دهید. البته هرازگاهی باید کار را به کاردان بسپارید پس بهتراست به یک ناخن کار حرفه ای مراجعه کنید و ساعاتی را روی صندلی پدیکور ریلکس کنید. دقت داشته باشید سلامت پوست و موی شما آنقدر اهمیت دارد که نباید آن را به یک فرد غیرحرفه ای بسپارید.باید در این حوزه هزینه کنید تا بتوانید سلامتتان را تضمین کنید.