راهنمای خرید تخت ماساژ

راهنمای خرید تخت ماساژ

تخت ماساژ یکی از انواع تجهیزات پزشکی است که تمامی ماساژورها برای شروع کار به آن نیاز دارند. برای خرید این آیتم باید اطلاعات کافی درباره آن داشته باشید تا بتوانید بهترین گزینه را برای کارتان انتخاب کنید. در این مطلب سعی می کنیم اطلاعات بیشتری را درباره خرید تخت ماساژ به شما ارائه کنیم، همراه ما باشید.

خرید تخت ماساژ

راهنمای خرید تخت ماساژ

برای خرید تخت ماساژ قبل از هر چیز باید بررسی کنید که به چه منظور می خواهید از این محصول استفاده کنید؟ یعنی می خواهید در یک سالن به صورت ثابت تخت ماساژ داشته باشید و یا اینکه ماساژور سیار هستید و به منزل افراد می روید. تخت ماساژ ثابت بهترین گزینه برای افراد است زیرا ظاهر بسیارزیبا و جذابی دارد و می توانید در مدل های متنوعی به راحتی آنها را خریداری کنید. درادامه سایر نکاتی که برای خرید این محصول نیاز دارید را نیز بررسی خواهیم کرد.

انتخاب نوع تخت ماساژ

برای خرید تخت ماساژ باید قبل از هر چیز انواع این محصول را به خوبی بشناسید، سپس با بررسی نیازها بهترین گزینه را برای مشتری انتخاب کنید:

  • تخت ماساژ ثابت که قابلیت تنظیم ارتفاع دارد از این رو نیز مشتری احساس راحتی بیشتری را در آن تجربه خواهدکرد.
  • تخت ماساژ تاشو
  • تخت ماساژ قابل حمل و یا پرتابل

شما باید بسته به محیطی که در آن به انجام خدمات می پردازید، هریک از انواع این تخت ماساژ را انتخاب کنید.

توجه به جنس پایه ها

برای خرید تخت ماساژ به جنس پایه های به کاررفته در آن نیز توجه داشته باشید. به صورت کلی این پایه ها از جنس چوب و یا فلز هستند که مدل های فلزی نیز از جنس آهن و آلمینیوم می باشند.البته اگر به دنبال بهترین متریال هستید باید بدانید که مدل های آلمینیومی کیفیت بالاتری دارند و به تبع با قیمت بالاتری نیزعرضه می شوند.

ابعاد تخت ماساژ

برای خرید بهترین تخت ماساژ لازم است به ابعاد این محصول نیز توجه داشته باشید. برای انتخاب ابعاد مناسب برای تخت باید ویژگی های متفاوتی را درنظربگیرید. دقت داشته باشید این تخت ها معمولا با طول 180سانت عرضه می شوند که اندازه مناسبی باتوجه به میانگین قد ایرانیان است.

اما در مورد عرضه تخت نیز جثه ماساژ گیرنده اهمیت دارد. درواقع هرچه جثه ماساژ گیرنده بیشتر باشد به تبع باید به دنبال تخت هایی با عرض بیشتر نیز باشید. از مناسبترین گزینه هایی که می توانید سفارش دهید، تخت با عرض بین 70تا 75 سانتیمتر است.

البته که برای انتخاب عرض مناسب جثه ماساژور نیز اهمیت دارد. برای مثال اگر قد و اندازه دست ماساژور کوتاه باشد، باید به دنبال خرید تخت هایی با کمترین عرض باشید. تخت هایی با عرض بیشتر سبب می شود تا ماساژور مجبور باشد حین کار خم شود، درنتیجه فشاربیشتری به بدن وی وارد خواهدشد.

بررسی فوم رویه تخت

برای خرید تخت ماساژ باید به فوم رویه تخت نیز به خوبی توجه کنید. برای تشخیص کیفیت این فوم می توانید با یک انگشت رویه تخت را فشار دهید، با این حرکت به هیچ عنوان نباید میزان سفتی لایه های زیرین تخت را حس کنید.هرچه فوم به کاررفته در تخت ضخامت بیشتری داشته باشد، برای ماساژ گزینه مناسبتری خواهدبود.

خرید تخت ماساژ

ارتفاع فوم های به کاررفته در تخت بین 2/5تا7/5  متفاوت است. برای ماساژهایی که به فشاربیشتر نیاز است باید به دنبال خرید فوم های سفت تر باشید که به خوبی  این فشار را تحمل کند. در حالت کلی باید بگوییم بسته به نوع ماساژ به دنبال انتخاب تختی مناسب باشید.

وزن تخت

از دیگر مواردی که برای خرید تخت ماساژ اهمیت دارد، وزن این تخت می باشد.وزن یک تخت بسته به جنس بدنه، رویه و ملزومات همراه آن متفاوت خواهدبود. البته باید بدانید که وزن تخت تنها در هنگام خرید مدل های پرتابل اهمیت دارد و از آنجایی که نیاز به جابه جاکردن تخت ماساژ ثابت ندارید، نیازی نیست وزن ان را نیز در هنگام خرید الویت قراردهید.

آستانه تحمل

برای خرید تخت ماساژ آستانه تحمل آن نیز اهمیت دارد. هریک از تخت های ماساژ ظرفیت خاص خود را دارند که شما می توانید بسته به نیازتان آنها را انتخاب کنید. البته که تخت های تاشو به دلیل وزن کمتر ساختار ظریف تری نیز دارند و می توانند تا 200کیلوگرم وزن را به راحتی تحمل کنند. در مقابل مدل های ثابت تحمل وزن بالاتری دارند و برخی از مدل های آن تا 500کیلوگرم از وزن را می توانند به راحتی تحمل کنند.

با بررسی نکاتی که بیان کردیم، می توانید بهترین تخت ماساژ را خریداری کنید.