راهنمای خرید کباب پز گازی + عرضه جدیدترین مدل های بازار

راهنمای خرید کباب پز گازی + عرضه جدیدترین مدل های بازار

کباب یکی از پرطرفدارترین غذاها بین ایرانی هاست که  شما می توانید آن را در خانه نیز تهیه کنید. امروزه کباب پزهای متنوعی با سوخت های متفاوت در بازار یافت می شود. از انواع کباب پزهای موجود در بازار می توان به مدل های گازی اشاره کرد که به دلیل گسترش زندگی شهری بیشتر مورداستقبال قرارگرفته اند. اگر قصد خرید کباب پز گازی را دارید درادامه همراه ما باشید.

خرید کباب پز گازی

 کباب پز گازی چیست؟

کباب پز گازی جز انواع کباب پزهای مدرن موجود در بازار محسوب می شود که در آنها به جای استفاده از زغال از گازطبیعی استفاده می شود. این منقل ها دارای دو و یا چند شعله هستند که به خوبی پختن کباب را برای شما میسر می کند. استفاده از این کباب پز بسیارراحتتر از مدل های ذغالی است از این رو نیز خرید آن به شما توصیه می شود. درادامه مزایای خرید کباب پز گازی را با هم مرورمی کنیم:

  • استفاده آسان و کاربرد زیاد
  • مدت زمان پخت کم
  • مقرون به صرفه
  • مغزپخت شدن کباب

راهنمای خرید کباب پز گازی

اگر تابه حال تجربه خرید کباب پز گازی را ندارید، بهتراست از قبل اطلاعاتی را درباره این محصول کسب کنید تا بتوانید از بین محصولات متنوع بازار بهترین گزینه را خریداری کنید.

انتخاب سایز مناسب کباب پز

قبل از اینکه برای خرید کباب پز گازی اقدام کنید، باید درنظربگیرید که چه سایزی از آن برایتان کارآمد است. برای مثال می خواهید از آن برای مهمانی های بزرگ استفاده کنید تا به دنبال سایزی هستید که در دورهمی های خانوادگی کارتان را راه بیندازد. درواقع باید به دنبال گزینه ای باشید که بتواند نیازشما را در موقعیت های مختلف برطرف کند.

انتخاب جنس مناسب برای کباب پز

امروزه کباب پز گازی موجود در بازار با متریال متفاوتی عرضه می شود از این رو نیز باید در هنگام خرید به جنس محصول نیز توجه کنید. ازجمله متریالی که در ساخت این محصول به کارمی رود، می توان به آلمینیوم، فولاد، چدن،پرسلان و … اشاره کرد. بیشتر مدل های معمولی موجود در بازار که نیاز روزمره افراد را برطرف می کند از جنس آلمینیوم ساخته شده اند. ازاین رو نیز اگر شما هم به دنبال خرید یک گزینه با قیمت مناسب هستید، بهتراست کباب پز آلمینیومی خریداری کنید.

بررسی امکانات جانبی کباب پز

برای خرید کباب پز گازی امکانات جانبی محصول نیز اهمیت بسیارزیادی دارد. شما می توانید برای راحتی کار خود برخی از وسایل جانبی نظیر سیخ گردان، حرارت دهنده های جانبی، توری مخصوص کباب کردن ماهی و … را خریداری کنید. البته که بدانید وجود این وسایل جانبی قیمت کباب پز را بالاتر می برد از این رو نیز بسته به بودجه تان وجود این امکانات را بررسی کنید.

خرید کباب پز گازی

نوع پایه کباب پز

برای خرید کباب پز گازی نوع پایه این محصول نیز اهمیت دارد و شما می توانید بسته به نیاز هریک از انواع رومیزی و ایستاده را خریداری کنید. برای آن دسته از افرادی که کمردرد دارند، مدل های رومیزی بهترین انتخاب است زیرا هنگام استفاده از آن نیازنیست، مدت زمان زیادی را بایستید.

با بررسی همین نکات ساده می توانید بهترین کباب پز را خریداری کنید.

چطور از کباب پز گازی نگهداری کنیم؟

پس از خرید کباب پز گازی باید به خوبی از آن مراقبت کنید تا بتوانید سال ها بدون هیچ مشکلی از آن استفاده کنید. این نکات مراقبتی را درادامه بیان می کنیم:

  • پس ازاستفاده از دستگاه لازم است تا جریان ورودی گاز را به صورت کامل قطع کنید.
  • توری های مخصوص کباب پز را جداکرده و درصورت نیاز نیز برای تعویض آنها اقدام کنید.
  • مشعل های کباب پز نیز لازم است به خوبی تمیز شوند. اگر درون حفره های آن نیز آلودگی هایی داشت باید با ابزارهای نوک تیز برای تمیزکردن آن اقدام کنید.
  • درنهایت تمیزنشدن کباب پز بهتراست از مایع چربی زدا استفاده کنید. البته لازم است ابتدا مایع را روی گاز اسپری کرده و پس از یک ربع به خوبی تمامی چربی ها را پاک کنید.