درباره پارافین تراپی پوست چه می دانید؟

درباره پارافین تراپی پوست چه می دانید؟

امروزه خدمات بسیارزیادی در جهت شادابی و طراوت پوست صورت می گیرد که ازجمله آنها که شاید کمتر شناخته شده باشد، می توان به پارافین تراپی اشاره کرد. پارافین تراپی علاوه بر شادابی و طراوات پوست خواص درمانی بسیارزیادی دارد. برای مثال می توانید با کمک این روش به راحتی اگزمای پوستی را درمان کرده و یا ترک های پا را از بین ببرید. اگر اطلاعات زیادی درباره پارافین تراپی پوست ندارید، درادامه مطلب همراه ما باشید.

پارافین تراپی پوست

پارافین تراپی پوست چیست؟

پارافین تراپی یکی از انواع روش های درمانی پوست به شمارمی رود که به سلامت پوست شما کمک می کند. درواقع پارافین ماده ای بدون بو و رنگ است از این رو نیز هنگام استفاده از آن هیچ دردی را احساس نخواهیدکرد. همین موضوع نیز سبب شده است تا پارافین تراپی بین مردم محبوبیت داشته باشد.

در ساختار پارافین از هیدروکربن های اشباع شده استفاده شده است که بسیارچرب است. چربی زیاد این ماده کمک می کند تا خشکی پوست شما را به صورت کامل از بین ببرد. البته انجام پارافین تراپی مزایای بسیارزیادی دارد که ازجمله آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • از بین بردن استرس و اضطراب
  • افزایش گردش خون در پوست و بهبود خونرسانی
  • لایه برداری و عملکرد اسکراب پوستی
  • جلوگیری از پیری پوست
  • شادابی و جوانسازی پوست
  • از بین بردن خشکی های پوستی
  • بدون درد

تمامی مزایایی که از پارافین تراپی پوست بیان شد مشتری را مجاب می کند تا برای انجام این خدمات به سالن زیبایی مراجعه کند. البته دقت کنید که شما به عنوان یک آرایشگر باید به دنبال خرید دستگاه پارافین تراپی باکیفیت باشید که به خوبی بتواند نیازهای مشتری را برآورده سازد.

بررسی مراحل انجام پارافین تراپی پوست

پارافین تراپی پوست را هم می توانید در آرایشگاه و سالن های زیبایی به افراد خبره بسپرید و هم می توانید خودتان در منزل به راحتی انجام دهید. در ادامه مراحل انجام پارافین تراپی پوست را با هم مرورمی کنیم:

ذوب کردن و آماده سازی پارافین

در مرحله اول برای انجام پارافین تراپی پوست باید برای خرید دستگاه آن اقدام کنید. ما مدل های متنوعی از دستگاه آن را در سایت سالن ما عرضه می کنیم که می توانید با خیال راحت خریداری کنید. با کمک این دستگاه می توانید به راحتی پارافین را گرم کرده  و استفاده کنید. دقت داشته باشید اگر این دستگاه را در اختیار ندارید، می توانید از روش بنماری کمک بگیرید. در این روش باید پارافین را داخل یک ظرف ریخته و این ظرف را روی ظرفی آب قرارداده و درنهایت روی شعله بگذارید. با اینکار پارافین به راحتی ذوب می شود.

در این مرحله پس از ذوب شدن پارافین باید یک مقدار روغن معدنی به آن اضافه کنید و درنهایت نیز در یک ظرف پلاستیکی که از قبل آماده کرده اید، بریزید. سپس با دماسنج میزان دمای آن را اندازه بگیرید، دمای موم باید برابر 50 درجه سانتیگراد باشد.

آماده سازی پوست قبل از پارافین تراپی

قبل از اینکه پارافین تراپی را شروع کنید باید پوست خود را به خوبی بشویید و با لوسیون های مخصوص به خوبی پوست را تمیز کنید. درنهایت نیز می توانید با کمک روغن های گیاهی پوست خود را ماساژ دهید.

استفاده از پارافین روی پوست

قبل از اینکه پارافین درمانی را آغاز کنید، محل موردنظر را به روغن زیتون آغشته کنید. سپس دست و یا پا را در پارافین فرو ببرید و اندکی صبر کنید تا به خوبی روی پوست شما قراربگیرد. پس از اینکه لایه اول پارافین روی پوست خشک شد، دوباره پوست خود را داخل پارافین ببرید تا لایه بعدی شکل بگیرد. اینکار را حداقل تا ده بار تکرار کنید تا لایه های زیادی از پارافیت روی پوست شما قراربگیرند.

قراردادن دست و پا در کیسه

پس از اینکه مراحل بالا را به دقت انجام دادید، لازم است تا محل موردنظر را داخل یک کیسه پلاستیکی ببرید. سپس حوله ای را روی آن ببندید و به مدت یک ربع صبر کنید.

پارافین تراپی پوست
woman foot in paraffin bath at the spa

پاک کردن پارافین

پس از گذشت یک ربع نوبت به پاک کردن پارافین ها می رسد. درواقع در این مرحله لازم است تا پلاستیک را از روی پارافین بردارید و با استفاده از یک پارچه نرم پارافین ها را پاک کنید. سپس از انواع مرطوب کننده استفاده کنید.

با انجام همین مراحل ساده می توانید به راحتی پارافین تراپی پوست را در منزل نیز انجام دهید. با این وجود اگر تصور می کنید که تخصص لازم را در این زمینه ندارید، می توانید به سالن های زیبایی مراجعه کنید.

راهنمای خرید دستگاه پارافین تراپی

همانطور که در بخش قبلی متوجه شدید برای انجام خدمات پارافین تراپی باید یک نمونه از دستگاه آن را خریداری کنید. شاید اطلاعات زیادی درباره خرید این محصول نداشته باشید. از این رو نیز در هنگام مواجه شدن با مدل های تنوع آن دچار سردرگمی خواهیدشد. درادامه نکاتی که برای خرید دستگاه پارافین تراپی به شما کمک می کند را بررسی می کنیم.

انتخاب برند مناسب

امروزه برندهای بسیارزیادی در زمینه تولید تجهیزات آرایشگاهی فعالیت دارند که انتخاب از میان آنها بسیارسخت است. برای اینکه بتوانید راحت تر از بین آنها بهترین گزینه را انتخاب کنید به سراغ محصولاتی بروید که از سوی برند ضمانت نامه و یا گارانتی دارند. بدین ترتیب می توانید با خیال راحت محصول موردنظر را خریداری کنید و مطمئن باشید که در صورت بروز مشکل در این محصول از سوی برند موردنظر حمایت خواهیدشد.

حجم دستگاه

از دیگر نکاتی که برای خرید دستگاه پارافین تراپی پوست اهمیت دارد، حجم آن می باشد. دقت داشته باشید که امروزه این دستگاه در حجم های متفاوتی عرضه می شود که شما برای انتخاب هریک از آنها باید نیازهایتان را بررسی کنید. برای مثال مسلما دستگاهی را که برای سالن خریداری می کنید نسبت به مدل های خانگی باید حجم بیشتری داشته باشد.

قیمت دستگاه

قیمت دستگاه پارافین تراپی نسبت به سایر تجهیزات آرایشگاهی مناسب است، با این وجود از فاکتورهای متعددی پیروی می کند. ازجمله این موارد می توان به حجم دستگاه، امکانات، نوع برند و … اشاره کرد. شما می توانید با مراجعه به سایت سالن ما این محصول را با مناسب ترین قیمت خریداری کنید.