جدیدترین فوت و فن های چیدمان مبل در منزل…

چیدمان مبل

جدیدترین فوت و فن های چیدمان مبل در منزل…

پس از اینکه مبلمانی را براساس سبک دکوراسیون خود در محیط را انتخاب کردید، باید بهترین سبک چیدمان را برای آنها انتخاب کنید. از این رو نیز بهتراست با انواع سبک چیدمان مبل در منزل آشنایی داشته باشید و البته اصول کلی آن را بدانید. چیدمان اشتباه مبلمان در منزل می تواند تاثیرات سوئی را روی دکوراسیون کلی بگذارد. به معنای دیگر اگر مبلمان را به شکل درستی در دکوراسیون خود قرارندهید، عملا هزینه ای که برای تغییر دکوراسیون صرف کرده اید را هدر داده اید. در ادامه ایت مطلب سعی می کنیم نکاتی که برای چیدمان مبل در منزل نیاز دارید را بررسی کنیم. همراه ما باشید.

چیدمان مبل

مهم ترین اصول چیدمان مبل در منزل

اصول چیدمان مبل در منزل به شما کمک می کند تا براساس فرم کلی محیط منزل خود بهترین دکوراسیون را داشته باشید. از این رو نیز سعی کنید براساس همین اصول پیش بروید. درادامه به بررسی این اصول می پردازیم.

چیدمان مبل

نقطه کانونی منزل خود را پیدا کنید

از اولین و مهم ترین اصول چیدمان مبل در منزل این است که نقطه کانونی را پیدا کنید. منظور از نقطه کانونی همان مکانی است که مهمانان در همان بدو ورود سعی دارد در آنجا جمع شوند. برای مثال می تواند تلویزیون مرکز توجه برخی از منازل باشد. از این رو نیز شما باید مبلمان خود را اطراف میز تلویزیون بچینید. به صورت کلی مبلمان در اطراف نقطه کانونی قرارمی گیرند.

قانون کنتراست را رعایت کنید

یکی از مهم ترین قوانینی که باید برای چیدمان مبل درنظربگیرید، قانون کنتراست است. طبق این قانون به هیچ عنوان آیتم های شبیه به هم که خطوط مشابه دارند نباید در کنار یکدیگر قرارگیرند. برای مثال شما نباید همه مبلمان را به صورت خطی در کنار هم بگذارید. اینکار هم دکوراسیون شما را به هم می زند و هم بیننده را به تدریج خسته می کند. پس سعی کنید بین تمامی آیتم های دکوراسیون خود قانون کنتراست را رعایت کنید. پس اگر مبلمان شما مستطیل شکل هستند می توانید از آنها در کنار جلومبلی هایی با سایر اشکال هندسی استفاده کنید.

فاصله مبلمان را کنترل کنید

در چیدمان مبل سعی کنید که فاصله آنها از یکدیگر خیلی دور نباشد. زیرا مسلما شما مهمانانی خواهیدداشت که با دوربودن فاصله مبلمان از یکدیگر نمی توانید محیط دوستانه ای برای با آنها ایجاد کنید. از این رو نیز پیشنهاد می شود فاصله بین مبلمان بسیارکم باشد تا مهمانان بتوانند با هم گفتگویی صمیمانه داشته باشند.

چیدمان متقارن یا نامتقارن؟

شما می توانید مبلمان را به دو شکل متقارن و نامتقارن در کنار هم قراردهید. زمانی که مبلمان به صورت متقارن در کنار هم قرارمی گیرند، فضایی رسمی را ایجاد می کنند از این رو نیز این سبک از چیدمان خیلی مناسب منزل نخواهدبود. در مقابل شما می توانید مبلمان خود را به سبک نامتقارن که شکل غیررسمی تری دارد، در کنار هم بچینید.

در فضا تعادل ایجاد کنید

در چیدمان مبلمان سعی کنید نهایت تعادل را در محیط ایجاد کنید. درواقع منظور این است که یک قسمت خانه را از المان های مختلف پر نکنید و بخش های دیگر را خالی بگذارید. سعی کنید تمامی بخش های منزل را حالا نه تنها با مبلمان بلکه با سایر آیتم های دکوراتیو بپوشانید و درنهایت تعادل را در محیط ایجاد کنید.

جزئیات را رعایت کنید

برای چیدمان مبل در محیط باید دقت زیادی داشته باشید و به خوبی تمامی جزئیات را رعایت کنید. بررسی همین جزئیات کمک می کند تا محیط را از حالت خسته کننده خارج کنید. اگر خودتان نمی توانید در این زمینه به خوبی عمل کنید، می توانید از کارشناسان طراحی داخلی کمک بگیرید.

مبلمان را کاربردی در کنار هم بچینید

برای چیدمان مبل باید دقت داشته باشید به دنبال سبکی باشید که بتوانید از تمامی مبلمان استفاده کنید. برخی از افراد مبلمان را به صورتی در کنار هم قرارمی دهند که عملا استفاده از برخی آنها مشکل خواهدبود. شما باید سبکی از چیدمان را انتخاب کنید که امکان استفاده از تمامی مبلمان را داشته باشید.

با بررسی مواردی که برای چیدمان مبل بیان شد، می توانید به بهترین شکل مبلمان را در کنار هم قراردهید. پس قبل از هر کاری این اصول را به دقت مطالعه کنید.

معرفی چندین ایده برای چیدمان مبل

ایده های بسیارزیادی برای چیدمان انواع مبلمان موجود در بازار وجوددارد که می تواند با ساختار منزل شما هماهنگ باشد. درادامه به معرفی این ایده ها می پردازیم.

چیدمان مبل رسمی ومتوازی

این سبک از چیدمان بیشتر مناسب مبلمان سلطنتی می باشد و روش آن بدین صورت است که باید کاناپه ها روبه روی هم قرارگیرند. درنهایت نیز میزعسلی در میان آنها باشد و افراد نیز بتوانند از روی هر دوی این کاناپه ها به تلویزیون دید داشته باشند.

استفاده از مبلمان ترکیبی در پذیرایی مستطیل شکل

یکی از بهترین ایده هایی که می توانید در پذیرایی مستطیل شکل اجرا کنید، استفاده از انواع مبلمان ترکیبی می باشد.  برای مثال می توانید یک مبل ال را در کنار مبلمان کلاسیک استفاده کنید. مبلمان ترکیبی را می توانید به سلیقه خود انتخاب کرده و در محیط منزل استفاده کنید.

استفاده از تک مبل

این احتمال وجوددارد که در چیدمان پذیرایی مستطیل شکل بخشی از محیط طولی پذیرایی خالی بماند. شما می توانید برای زیباترکردن این بخش از منزل خود از انواع تک مبل کمک بگیرید. البته این مبل باید با سایر آیتم های اطراف آن نیز همخوانی داشته باشد.

استفاده از مبل ال در پذیرایی مستطیل شکل

اگر پذیرایی شما مستطیل شکل است و البته عرض کمی هم دارد، مبل ال از بهترین گزینه هایی است که می توانید در این محیط استفاده کنید. طراحی این مبل به صورتی است که فضای بسیارکمی را نیز اشغال می کند و افراد بیشتری نیز از آن استفاده می کنند.

استفاده از نیم ست در پذیرایی کوچک

شاید تصور کنید اگر پذیرایی کوچکی دارید نمی توانید از انواع مبلمان استفاده کنید اما ما برای این موضوع نیز راه حلی داریم. در پذیرایی های کوچک شما می توانید از انواع این نیم ست استفاده کنید.  نیم ست شامل یک مبل سه نفره به همراه یک مبل دونفره می باشد که به خوبی می تواند پذیرایی کوچک را پوشش دهد. البته طرح های دیگری از نیم ست نیز در بازار موجود است که شما می توانید براساس سلیقه خود هر یک را خریداری کنید.