راهنمای تمیزکردن مبلمان اداری

تمیزکردن مبلمان اداری

راهنمای تمیزکردن مبلمان اداری

یکی از مهم ترین آیتم هایی که در دکوراسیون اداری کاربرد دارد، مبلمان اداری است. مبلمان اداری همه روزه در محیط های اداری مورداستفاده قرارمی‌گیرد از این رو نیز مسلما به مرورزمان کثیف خواهندشد. امروزه به دلیل شیوع ویروس کرونا تمیزکردن و ضدعفونی این مبلمان از اهمیت بسیارزیادی برخوردار است. پس شما باید با روش های تمیزکردن مبلمان اداری هرچه بیشتر آشنا شوید تا بتوانید محیطی سالم را برای ورود ارباب رجوع ایجاد کنید. درادامه بیشتر در این باره صحبت می‌کنیم.

تمیزکردن مبلمان اداری

چطور می توانیم مبلمان اداری را تمیز کنیم؟

امروزه خرید مبلمان چوبی مرغوب بسیارهزینه بر است و خیلی سخت نیز می‌توانید آن را گیر بیاورید. البته که برای مراقبت از آنها نیز باید وسواس بسیارزیادی به خرج دهید تا بتوانید بدون مشکل از آنها سالیان سال استفاده کنید. میزهای چوبی بسیارحساس اند از این رو به هیچ عنوان نباید برای تمیزکردن آنها از موادشیمیایی خشن استفاده کرد. شما برای تمیزکردن مبلمان اداری چوبی می‌توانید از پارچه بدون پرز و نرم استفاده کنید که مشکلی را برای آنها ایجادنکند. اگر فکر می‌کنید سطوح چوبی به تمیزکردن عمیق تری نیاز دارند، می‌توانید از پولیش کمک بگیرید.

البته برای تمیزکردن مبلمان اداری که از تخته سه لا و روکش نازکی ساخته شده‌اند، می‌توانید از ترکیب آب و شوینده های مختلف استفاده کنید. دقت داشته باشید به هیچ عنوان نباید از شوینده هایی استفاده کنید که پس از به کارگیری اثری از خود به جای می‌گذارند.

اگر در هنگام خرید مبلمان اداری نمونه هایی با روکش لمینت را انتخاب کرده‌اید، لازم نیست نگران تمیزکردن آنها باشید. لمینیت مقاومت بسیارخوبی را در برابر خش و لک دارد از این رو نیز می‌توانید با موادشوینده معمولی آن را تمیز کنید.

روش تمیزکردن مبلمان اداری مختلف

مبلمان اداری مدل های متنوعی را در بازار دارند که شما می‌توانید بسته به نوع دکوراسیون خود هریک را انتخاب کنید. درادامه روش تمیزکردن مبلمان اداری مختلف را با هم مرورمی‌کنیم.

تمیزکردن مبلمان اداری

تمیزکردن مبلمان اداری با رویه چرمی

مبلمان اداری چرم ساختار بسیارجذابی دارند از این رو در بیشتر محیط های اداری مورداستفاده قرارمی‌گیرند. این نوع مبلمان مناسب محیط های اداری لاکچری است که تمیزکردن آن نیز بسیارراحت است. برای تمیزکردن مبلمان اداری با رویه چرمی می‌توانید از برس های جاروبرقی کمک بگیرید. با کمک این برس ها به خوبی روی مبلمان را غباررویی کنید. سپس برچسب مبلمان را بررسی کرده تا از نحوه شستشوی پیشنهادی آن توسط تولیدکننده مطلع شوید.

اگر مورد خاصی درباره نحوه شستشوی این محصول بیان نشده است می‌توانید از مواد ضدعفونی کننده برای این کار استفاده کنید.

پیشنهادی که ما برای تمیزکردن مبلمان اداری با رویه چرمی داریم، استفاده از ترکیب سرکه سفید و آب است. در این ترکیب ابتدا باید سرکه سفید را با آب ترکیب کرده و بجوشانید. سپس مقداری روغن زیتون به این ترکیب اضافه می‌کنید تا علاوه بر تمیزکردن مبلمان بتوانید درخشش آن را نیز چندین برابر کنید.

تمیزکردن مبلمان اداری با رویه پارچه ای

از دیگر مدل مبلمان اداری، نمونه هایی با رویه پارچه ای است. برای تمیزکردن مبلمان اداری با رویه پارچه ای می‌توانید از جاروبرقی استفاده کنید و تمامی گردوغبار را به خوبی از بین ببرید. برای این نوع از مبلمان باید از سری های نرمتر استفاده کنید که مشکلی برای الیاف پارچه به وجود نیاید.

از دیگر روش هایی که می‌توانید برای تمیزکردن مبلمان اداری استفاده کنید، به کارگیری پمپ باد است.  این روش در کارواش مورداستفاده قرارمی‌گیرد و بسیارموثر عمل می کند. با کمک پمپ باد می‌توانید تمامی درزها و شکاف های موجود در مبلمان را نیز به خوبی تمیزکنید.

برای تمیزکردن سطوح ویروسی نیز می‌توانید از ضدعفونی کننده ها استفاده کنید. دقت داشته باشید ساختار ویروس دارای چربی است از این رو باید از ضدعفونی کننده هایی استفاده کنید که این چربی را بتواند به خوبی در خود حل کند. از بی خطرترین و ارزان ترین شوینده هایی که می‌توانید در این زمینه استفاده کنید، ترکیب آب و صابون است. شما می‌توانید مبلمان اداری را با این ترکیب بشویید و سپس در معرض هوای آزاد و نورخورشید قراردهید تا به خوبی خشک شود.

خرید تجهیزات آرایشگاهی

مبلمان اداری ام دی اف

برای رویه میزهای اداری معمولا از ام دی اف استفاده می‌شود که برای تمیزکردن آن باید نهایت دقت را داشت. برای تمیزکردن گردوغبار می‌توان از دستمال نم دار کمک گرفت و اما برای پاک کردن لکه ها می‌توانید از تمیزکننده هایی باهمین عنوان استفاده کنید. برای لکه های سخت می‌توانید از چند قطره نوشابه نیز استفاده کنید.

مبلمان اداری فلزی

از دیگر مبلمان اداری موجود در بازار می‌توان به مدل های فلزی اشاره کرد که به دلیل مقاومت بالا حتما آنها را در دکوراسیون های اداری دیده‌اید. برای تمیزکردن مبلمان اداری فلزی می‌توانید از آب ولرم استفاده کنید و اما باید سریعا آن را به خوبی خشک کنید زیرا احتمال دارد به مرورزمان این مبلمان زنگ بزنند.

باکمک روش هایی که در بالا بیان شد، می‌توانید به راحتی کار تمیزکردن مبلمان اداری را انجام دهید. به هیچ عنوان بدون اطلاعات کافی برای تمیزکردن مبل اقدام نکنید زیرا یک اشتباه کوچک می‌تواند به کلی ساختار مبل شما را خراب کند.

برای جلوگیری از لک شدن مبلمان اداری باید چه کرد؟

دقت داشته باشید به محض لک شدن مبلمان اداری باید به سرعت آن را پاک کنید زیرا لکه های قدیمی تر بیشتر وقت شما را برای تمیزشدن خواهندگرفت. تمامی محلول هایی که برای تمیزکردن مبلمان استفاده می‌شود دارای مقدار بسیارزیادی آب است که می‌تواند آسیب را به ساختار مبل واردکند. از این رو نیز پس از تمیزکردن مبلمان اداری بهتراست از مواد نگهدارنده در این زمینه استفاده شود.

برای جلوگیری از لک شدن می‌توانید از یک دستمال تمیز و خشک کمک بگیرید. مبلمان چرمی را به هیچ عنوان نباید در مجاورت شوفاژ و یا بخاری قراردهید. زیرا گرمای حاصل از آنها می‌تواند مبلمان چرمی را خشک کند و درنهایت نیز روی آن ترک خواهدزد.

تمیزبودن مبلمان اداری اهمیت بسیارزیادی دارد و سبب جلب توجه ارباب رجوع می‌شود. از این رو بهتراست در هنگام خرید مبلمان اداری به نحوه تمیزکردن آن توجه کنید و به دنبال خرید گزینه هایی باشید که بتوانید آنها را بدون هیچ مشکلی و به راحتی تمیز کنید. بعدها برای اینکه طول عمر این نوع مبلمان را بیشتر کنید، از روش های درست برای تمیزکردن آنها کمک بگیرید.