از خرید مبلمان جهیزیه چه می دانید؟

خرید مبلمان جهیزیه

از خرید مبلمان جهیزیه چه می دانید؟

جهیزیه عروس شامل اجزای بسیاری است که هریک از آنها دکوراسیون بخشی از منزل را تشکیل می دهد. پذیرایی نیز یکی از مهم ترین بخش های منزل است که اجزای اساسی  دکوراسیون نیز در آن قرار می گیرند. ازجمله این اجزا می توان به مبلمان جهیزیه اشاره کرد که تاثیر بسیارزیادی را روی زیبایی محیط اطراف می گذارد. از آنجایی که منزل عروس همیشه باید تک و خاص باشد، برای خرید مبلمان مناسب آن نیز باید با وسواس خاصی عمل کنید. در این مطلب سعی می کنیم هر آنچه برای خرید مبلمان جهیزیه نیاز دارید را بررسی کنیم. همراه ما باشید.

راهنمای خرید مبلمان جهیزیه

امروزه تنوع مبلمان موجود در بازار بسیارزیاد است اما مسلما تمامی آنها برای مبلمان جهیزیه مناسب نخواهندبود. در این مطلب به بررسی نکاتی می پردازیم که برای خرید مبلمان جهیزیه به شما کمک می کند.

خرید مبلمان جهیزیه

بررسی فضای پذیرایی

از اولین مواردی که باید برای خرید مبلمان جهیزیه درنظرداشته باشید، میزان فضای پذیرایی است. اندازه مبلمان انتخابی شما باید با میزان فضایی که در اختیار دارید، همخوانی داشته باشد. بهتراست از قبل دیواری که میخواهید مبلمان را در آن قراردهید، انتخاب کرده و آن را اندازه گیری کنید. سپس این اندازه ها را در هنگام خرید مبلمان بررسی کنید تا بتوانید گزینه ای متناسب با فضا انتخاب کنید.

بررسی نیازها

برای خرید مبلمان جهیزیه باید قبل از هر چیزی بررسی کنید که شما این مبلمان را برای چه منظور خریداری می کنید؟ بیشتر برای زیبایی منزلتان مبلمان خریداری می کنید و یا واقعا می خواهید برای راحتی خود از آنها استفاده کنید. پاسخ شما به این سوال کارتان را برای خرید مبلمان جهیزیه راحت تر می کند، درواقع به شما کمک می کند متوجه شوید باید به دنبال چه مدل مبلمانی باشید.

انتخاب سبک دکوراسیون

برای انتخاب و خرید مبلمان جهیزیه ابتدا باید سبک دکوراسیون خود را انتخاب کنید. اگر از قبل دیگر اجزای دکوراسیون خود را خریداری کرده اید، پس مسلما می دانید که به چه سبکی علاقه دارید اما اگر هنوز سبکی را انتخاب نکرده اید بهتراست با بررسی ویژگی های هریک از انواع سبک دکوراسیون به دنبال انتخاب بهترین گزینه مطابق میلتان باشید. درادامه به معرفی انواع سبک مبلمان امروزی می پردازیم.

مبلمان کلاسیک

این دکوراسیون بیشتر حالت اشراف گونه دارد و بیشتر اجزای آن نیز با همین سبک طراحی شده اند. مبلمان کلاسیک دارای کلاف چوبی هستند و چوب به کاررفته در آنها نیز اغلب گردو و بلوط می باشد. در بخش های چوبی این مبلمان حکاکی و منبت کاری انجام می شود که ظاهر خاصی را به مبلمان کلاسیک می دهد.

مبلمان مدرن

از دیگر انواع سبک مبلمان می توان به مبلمان مدرن اشاره کرد که طراحی بسیارساده ای دارند و در ساختار آنها از شکل های هندسی استفاده می شود. طراحی ظاهری مبلمان مدرن بسیارساده است وهمین سادگی می تواند شما را به خود جذب کند. برای خانه های امروزی که فضای زیادی را برای قرارگیری انواع مبلمان ندارد، سبک مرن بهترین انتخاب برای شما خواهدبود.

مبلمان مدرن در مقابل سایر مبلمان موجود در بازار وزن بسیارکمتری دارد از این رو نیز بعدها خودتان می توانید به راحتی جای آنها را در منزل تغییر داده و دکوراسیون عوض کنید.

به صورت کلی می توان گفت اگر ساده پسند هستید، مبلمان مدرن بهترین انتخاب برای منزل شماست.

کیفیت پارچه مبلمان

برای خرید مبلمان جهیزیه لازم است کیفیت پارچه رویی مبلمان را نیز درنظربگیرید. به صورت کلی از بهترین پارچه هایی که برای رویه مبلمان استفاده می شود، پارچه چرم است. چرم کیفیت بسیارخوبی دارد و تمیزکردن آن نیز بسیارراحت است از این رو نیز جز بهترین متریال برای رویه مبلمان به حساب می آید. البته باید بدانید که چرم گزینه مناسبی برای مبلمان جهیزیه نمی باشد و بهتراست شما این دسته از مبلمان را با روکش های مخمل و یا ابریشم انتخاب کنید. این مدل از روکش های برای مبلمان عروس جلوه بهتری دارند و می توانند به زیباترشدن محیط پذیرایی خانه شما کمک کنند.

خرید مبلمان جهیزیه

انتخاب رنگ مناسب

رنگ های تاثیر بسیارزیادی روی محیط اطراف خود دارند از این رو نیز برای خرید مبلمان جهیزیه نیز باید به دنبال انتخاب مناسب ترین رنگ باشید. برای انتخاب رنگ مبلمان نیز خیلی نباید سلیقه ای عمل کنید بلکه باید رنگ سایر آیتم هایی که در محیط پذیرایی شما و در کنار مبلمان قرار می گیرند را درنظربگیرید. رنگ تمامی این آیتم ها باید در یک طیف قراربگیرد تا بتوانید ظاهر مناسبی را به دکوراسیون خود بدهید.

دقت داشته باشید اگر در انتخاب رنگ مبلمان درست عمل نکنید، حتی اگر هزینه های زیادی را نیز برای چیدمان خود صرف کرده باشید بازهم از دکوراسیون خود رضایت نخواهیدداشت.

نوع فوم به کاررفته

برای اینکه مبل شما دوام خوبی داشته باشد باید نوع فوم به کاررفته در آن را بررسی کنید. امروزه مبلمان موجود در بازار با فوم های سرد و گرم عرضه می شوند که شاید در انتخاب آنها دچار تردید شوید. از بهترین فوم هایی که می توانید برای مبلمان جهیزیه انتخاب کنید، فوم سرد است. این فوم ها پس از هر بار استفاده به حالت اولیه برمی گردد از این رو نیز دوام خوبی دارد. پس در هنگام خرید دقت داشته باشید مبلمانی با همین فوم خریداری کنید. برای تست تنها کافیست انگشت خود را روی فوم فشار دهید اگر سطح مبل به حالت اولیه برگشت مطمئن شوید که فوم از نوع سرد است. پس می توانید با خیال راحت برای خرید آن اقدام کنید.

قیمت مبلمان

امروزه مبلمان موجود در بازار با تنوع قیمتی بالایی عرضه می شوند که دلیل این تنوع قیمت نوع کلاف، سبک مبلمان و … می باشد. پیشنهاد ما این است که برای خرید مبلمان جهیزیه ابتدا لیستی از ویژگی های مبل موردنظرتان را بنویسید و به دنبال مبلمانی براساس این ویژگی ها باشید. درنهایت پس از پیداکردن مبل موردنظر خود سعی کنید گزینه ای را پیدا کنید که از نظر قیمتی نیز مناسب باشد. تمام حرف ما این است که خیلی روی قیمت محصول تمرکز نکنید، اینکار توجه شما را از سایر ویژگی های مبلمان دورخواهدکرد از این رو نیز نمی توانید خرید درستی داشته باشید.

توجه به تمامی نکاتی که برای خرید مبلمان جهیزیه بیان شد، به شما برای یک انتخاب درست کمک می کند. اگر قصد خرید مبلمان جهیزیه تان را دارید، پیشنهاد می کنیم از مدل های موجود در سایت ما نیز سری بزنید.